GeNg BLoGGiNg

Friday, 25 March 2011

bila kita mudah memafkan...

silap sendiri kah jika kita mudah memaafkan 
adakah aku orang yang tidak menyayangi diri aku sendiri
membiarkan orang lain melukai diri ini
bukan itu yang aku pinta dan 
bukan itu juga kemahuan aku
dengan memberi kemaafan
hati yang hiba boleh menjadi reda
hati yang terluka juga boleh menjadi ceria
tapi mampukah aku menyembuhkan luka
yang sering ada dan belum sempat pulih...
jika sering kali aku terluka dan terus memberi kemaafan
adakah kebahagiaan akan aku miliki
aku juga mahu hati ini sentiase ceria..
aku juga mahu diri ini tidak dilukai lagi
kerana diri ini adalah anugerah Allah yang sangat bernilai

...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Wednesday, 23 March 2011

kempen Menderma Darah

ni kali ke 2 ukm ade kempen derma darah tuk sem ni
wahh..nampak sgt student ukm banyak menderma darah
tu yang nak buat sampai dua kali dlm 1 sem..
huhuhu..kitorang pon amik kesempatan la nak jadi urusetia
padahal bukan ahli BSMM pon..
tapi join saje..carik pengalaman nak tgk org cucuk2 jarum ni
2 org syg aku ni g derma darah..
aku nak derma x lepas sebab underweight..hahaha..
kena carik lagi 2kg baru leh lepas nak derma..
ngehngehngeh..selamaattt..
nice xperience n best laaa..enjoy...












...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Tuesday, 22 March 2011

Jalan-jalan dapat baju...

hari ni dah buat keje yang xde plan pon dalam kepale ni
ingatnye hari ni nk g library n pulun asimen yg timbun2..
tapi lain yg aku dah buat la pulak..huhhhh...
hari ni xde klass sbb lecturer xde..
die pi umrah...(alhamdulillahhh...boleh rehat2 n bgn lambat)...
....ngehngehngeh......
bangun tdo jek kompem la aku duk on9 dlu
pastu turun cafe nak isi perutt...
tiba-tiba kwn aku sorang ni..noy namenye....
suh teman die carik kasut tuk gi dinner nanti..
aku ni memang kaki rayap2..
so..layan.......
mule pi midvalley..taapi mcm x best n dah bosan..
aku pon duk pk2 dah lame x g BB......
aku bawak la cik noy ni yg xpnh g tempat tu...huhuhu...
lastnya hari ni aku dapat baju nak pi dating nanti..
n cik noy sgt gumbira coz dapat kasut nak pi dinner
glam lagi..ade blink2...hahaa..






...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Monday, 21 March 2011

die dah mule daaahhh....

pale dah start weng2 ni...ni la yang paling aku xsuke
tu la..suke sangat tangguh-tangguh keje..
aku gak la yg kena..padan ngn mukaa...
macam mana keje nak siap ni..addooaiiii...
tiga asimen dalam mase seminggu..
ngn website aku yang x siap lagi...
boleh jadi gile begini..........


otak ni macam dah jem..xboleh nak fungsi dahh..
nak buat mane satu dlu pon x tahuu...
duk ngadap lappy ni dah berjam2 tapi
satu ayat je yg aku leh buat...
kenapa..kenapa...kenaapppaaaaa.....
haaiiisshh..sok aku kena g bertapa kat satu tempat aku rasa
moga2 berhasil........


selamat malam n semoga tdo malam ni dapat mimpi jumpe jodoh..hahahaha...

...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Sunday, 20 March 2011

urusetia ohh urusetia..

haha..harini ada karnival kesenian islam kat kolej
kami2 la antara urusetianya......



yg best tu....urusetia xde keje..
so..dok relax2 n men snap2 gamba je la..
punye la xcited nak g duty..tup2 tgk booth pameran kosong
apa2 pon x de..kusi ngn meja je adelah...tunggu penaja x kunjung tibaa..
bagus jgk..dapatlah kami rayap2 n cabot awal..huhu..
haaiihh..org kate rezki jgn ditolak...xde keje pon dapat makan free
ape lagi makan je la jawabnye.....errkk..kenyangg..
tiba2..ngah syok2 makan...adela sorang abg hensem pon datang..
mule tu duk pandang2 kitorang2 jekk..
dalam hati aku ni.."sapela die ni ek..budak ukm ke?..xpnh nampak pon"
rupa2nye wakil dr i luv islam.com
duk pandang2 dr td tu sbb nak bg kami ni gift
wahh..rezki lagi..amik saje....xsia2 gak aku melepak kat cni



tp arini ade jugaklah ckit bakti yg kitorang sumbangkan
xdelah kitorg duk relak memanjang je...
kitorang duk jual buku n tshirt karnival..
kalau boleh nak bg licin..pastu...
duk tolong kemas2 ckit booth yg xde pape sgt ni..
haaaa..kire ok la ni kan..selesai tanggungjawab...






esok bersedia ngn tugas yang baru..urusetia tuk kempen derma darah ukm plak...
chaiyok2..kena tdo awal sbb nak gune tenaga lebih ckit esok..huhu..

...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Saturday, 19 March 2011

....semoga selalu indah...~~

Bila memandang segala-gala dari Tuhanku iaitu Allah
yang Maha mencipta
yang menimpakan ujian
yang menjadikan sakit hat,
yang membuatkan keinginan terhalang
serta menyusahkan hidup
pasti akan damailah hati ku..
kerana Allah bukan sengaja mentakdirkan segalanya
untuk sesuatu yang sia-sia
Bukan Allah tidak tahu derita hidup ku
retaknya hati ku
tapi mungkin itulah yang Dia mahukan
kerana Dia tahu hati yang sebeginilah
selalunya lebih lunak dan mudah
untuk akrab dan dekat denganNya...

Bila aku letih dan hilang semangat
Allah tahu betapa aku telah mencuba sedaya upaya
Bila tangisan aku berpanjangan dan hati aku  kedukaan
Allah telah mengira titisan airmata ku
Bila aku rasa ketinggalan dan masa meninggalkan aku 
Allah setia di sisi ku
Bila aku telah mencuba segala tapi tidak tahu tujuan 
Allah ada jalan penyelesaian.... 
Bila tiada yang bererti buat aku, keliru dan kecewa 
Allah adalah jawapannya
Pimpin lah hati aku supaya cintakan kebaikan serta bencikan kejahatan
semoga iman dihatiku selalu indah..


...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Thursday, 3 March 2011

.....makan makan dan makan.....~~

hari ni sangat seronok...
sebab aku dapat ape yang aku nak sumenye..wahh..best..best..
keseronokan yang pertama..
aku dapat makan nasi ayam penyet arini..
waaaa..nyam2..rase nak mkn 2 pinggan nasi



haaa..sedappp jek kan tgk..aduhhh..hihi..tp en ezwan x bagi..kedekut die tu..hahaha
bukan selalu dapat makan tu kt kl ni...lagi la nak cari tempat yang betul2 sedap
lain la kalau kat johor anytime boleh g mkn kt zz corner..
tu mmg kompem sedap..sluurrpp..
yang kat wangsa maju ni boleh tahan sedap la
tapi mahall!!..double tu harganya ngn yang kat johor
kesian en ezwan..2 gelas air pon xcukop sbb kepedasan
hahahaha....kesian die...

keseronokan yang kedua pulak
dapat g taman metropolitan....tempat aku n kwn2 suke lepak time diploma dlu
macam2 flashback terjadi..hahaha...rindu kat korang la weiii..

dan keseronokan yang ketiga..
dapat makan char kuew teow malis..waaaa..perut ku full hari ni..
makan makan n makan..puas rasenye..
thanks to my encik coz bwk sy mkn byk2 hari ni..
syg cinta awk sorg saje..hikhikhik..








...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Wednesday, 2 March 2011

...aku kah puncenye...

bangun saje dari tdo..
aku mula memikirkan perkara yang aku xpasti ape puncanye
hmm..aku kah penyebab nye?? 
sampai sahabat ku jadi begitu
tak de lagi gurau2 senda die ngn aku
tak de lagi senyuman ikhlas 
buat sahabatku itu
kalau satu hari nanti
die dapat membace entry ni
aku betul-betul mintak maaf
aku x pasti sejauh mane gerak hati ni
tapi aku dapat rasakan macam aku yang salah 
kalau aku ade terlepas kate sampai
mengguriskan hatinye
aku betul x sengaja...
walaupun baru hampir setahun kita sama-sama kat cni
aku rasa macam dah lama kenal 
andai satu hari
rase nak luahkan apa yang di pendam
aku sedia mendengar dan menerima teguran 
jika benar lah aku penyebabnye.....




...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Tuesday, 1 March 2011

Jalan Menuju syurga firdausi

Allah engkau dekat
penuh kasih sayang
tidak akan pernah engkau biarkan hamba mu menangis
kerana kemurahanmu kerana kasih sayangmu
hanya bila dirimu ingin nyatakan cinta
pada jiwa jiwa yang lalai padamu
bersyukur atas cintamu ya Allah
kau yang selalu terjaga dan
yang memberi segala


Allah ya Rahman, Allah ya Rahim
di setiap nafas dan di segala waktu
semua sujud memujimu
Allah Itu Matlamat Kita

Al Quran Itu Pedoman Kita
Rasulullah Itu Qudwah Hasanah Kita
Jihad Itu Jalan Kita, Syahid Itu Semulia Cita-Cita Kita


kejarlah cita-cita dengan istiqamah di dalam usaha, doa dan tawakkal
walaupun kita tidak mampu memiliki kesempurnaan kerana...
kesyumulan itu adalah hal mutlak Allah Ta'ala
tetapi teruskan lah usaha demi memurnikan ketaatan kepadanya
sesungguhnya keredhaan Allah adalah kejayaan yang paling besar


Merindui syurga adalah cita-cita tertinggi seorang mukmin sejati. 
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
 “Apabila kamu meminta kepada Allah, 
maka mintalah syurga Firdaus sebab ia adalah
 pertengahan syurga dan tempat yang paling tinggi di syurga.”
 (Hadis riwayat Bukhari, Termidzi dan Ahmad)
Amin Ya Rabbal-Alamin..


...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..