GeNg BLoGGiNg

Friday, 29 April 2011

sebulan sebelum majlis perkahwinan...

letihnya badan..mase ni cepat je gerak..
boleh plak nak renovate umah lagi..
bila nye nak kemas umah ni....
kesian kat abg cik chemm yang sorang ni..
sume die kena buat..eh..tp cik chemm pon tolong jugak tau..
satu family gotong royong renovate umah..
mak yang dah lima puluh lima tahun pon join skali...
mudah-mudahan sihat berpanjangan..amin..
tapi tuk pengetahuan sume..bkn cik chemm yang nak kawin
kak long cik chemm laaa..hahahaa..
jgn terkejut atau rase tertipu plak deh..
doa-doakan lah sume nye berjalan lancar..
jemput lah datang umah nanti klu x malu..^__^...

...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Thursday, 28 April 2011

aku masak ayam peNyEt..:-)

mud arini ialah sangat rajin..heeeheee..
walaupon cuti seminggu je..dapat gak berbakti kat mak hari ni..
arini aku masak..kahkahkah..anak sape la ni yg baik..hee..
resepi ayam penyet ni dah berzaman aku simpan dlm lappy ni haa..
niat tu mmg ade nk try masak..
akhirnye jadi aku buat hari ni..
pedas plus pedas n pedas..mmg hot n mmg sedap la..
tp kan mak edit2 ckit sbb aku buat sambalnyer tawar..
kire aku lom nak kawin lg lah ni mak cakap..
ngehngehngeh...
berangan-angan nak niaga kat bazar ramdhan la nnti.,.
line clear sbb cuti sem...kite tengok je lah nnti ye..
jadi ke x..aku mmg suke pasang niat awl..
ade ke orang nak beli..hahaha..



...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Sunday, 24 April 2011

"....Jauh kau pergi....."

huuhhh...sangat letih hari ni
tp rase nak menaip sesuatu walaupon pnt..
balik dr jb td sampai kl terus jek g pesta buku..
jeng jeng jeng..tajuk entry tu tajuk novel yg baru beli td la..
hehe..mulanye nak beli 3 novel...tp setelah di tambah2 campur2 darab n bahagi..
ngn keadaan ekonomi yg ngh nyawa-nyawa ikan ni..
dapat beli 1 jek la..hahahaha...
inilah novelnye....karya dhiya zafira..
orang kate best novel ni..xtau la sejauh mane best nye tu sbb lom bace lg..heee..
sebenarnye sok ade exam..last paper tuk sem ni..
paper hubungan etnik..harap-harap sok dapat jwb..
mmg la dapat jawab sebab kena kaler2 je mane yg nk di kaler..kn3..
ok lah..cukup takat ni jek..nak sambung study..

...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Sunday, 17 April 2011

aku tahu DIA bisa bahagiakan aku

Ya Allah...
andai dia benar jodoh aku...jauhkan lah 'dia' dari pandangan aku...
andai dia di takdirkan untuk aku..hilangkanlah 'dia' dari ingatan aku...
kerana semakin aku jauhi 'dia'..terasa semakin dekat 'dia' datang...
Ya Allah....
semaikanlah perasaan sayang dan cinta aku padanya 
sekuat dan seteguh kasih dan sayang yang pernah aku curahkan pada 'dia'
sesungguhnya aku mahu 'dia' mati dari ingatan aku..
aku mahu dia di dalam hati...minda.....dan fikiranku
kerana aku tahu....dia menyanyi aku....
kerana aku tahu...aku juga menyayangi dia 
kerana aku tahu....dia lah juga peneman aku tidak kira waktu...
kerana aku tahu....dia yang bisa membahagiakan aku..
dan kerana aku juga tahu....
kasih dan sayang  serta cinta sesama manusia itu juga datang dari
kasih dan sayang cinta manusia kepada mu Ya Allah....


...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Friday, 15 April 2011

aji terkena....noy terselamat.....

seharian meluangkan masa untuk buat persiapan besday aji
a. k. a fatiha abd razak
ke metro kajang tuk carik kek....hadiah..belon..n macam2 lagi la..
dalam hati nak beli tepung gandum sekilo..
tp xpayah la...nak jimatkan kos..hahaha..save bajet..
kek coklat kegemaran aji kami beli..
ni la kek nye....

redah ujan yang lebat..peluk2 kotak kek tu x nak bg kena ujan..
heheheeee.....sumenye sbb nak sampai kolej b4 maghrib...
bergerak cepat..jalan pon kena cepat-cepat
plan mlm ni walaupon xberapa nak jadi
tp aku berpuas hati...
akhirnya aji terkena....lakonan pelakon-pelakon yang menjadi
gaya memang macam dah biase menipu orang..haha...
dan aku lah perancang a.k.a director hal ni.. 
sakit perut menahan gelak...kerusi patah tak di duga...
sumenye akan jadi satu kenangan yang tak dapat aku lupakan 
mesti akan aku rindu saat2 ngn korang bila dah grad nnti...
HEPY BESDAY AJI N NOY..siap sedialah tuk next year...
lebih dr itu akan aku rancangkan....

ni la mangse kejadian....AJI TERKENA BEB..huhu...



...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..

Wednesday, 13 April 2011

bila hati mula berkata

KOSONG...
Tiada kata mampu terucap...
Bibir bergetar, tidak tertanggung menahan hiba...
Hanya titisan jernih meniti di pipi...
Saat mata terpejam rapat, melepaskan pilu yang amat.

Haruskah begini? Kenapa perlu lemah?!
Kenapa perlu kalah dengan jeritan hati sendiri???.......

Kata hati : Aku sedih...aku dah tak tahan menahan semuanya...cukuplah! Biarkan aku lepaskan segala rasa yang terpendam...! Izinkan aku...

Kata bibir : Sabarlah hati...kau kuat! Cekalkanlah dirimu! Jangan biarkan 'mereka' tahu apa yang kau rasa...aku akan cuba membantumu, wahai hati.
Kata Hati : Yaaa...sudah lama aku cuba cekalkan diriku...tapi, sampai bila? bukan aku saja, malah jiwa sendiri sudah memberontak!
Kata Akal : Hati, jangan ikutkan sangat kata-katamu itu. Aku akan cuba bertindak rasional. Bibir, kau jangan bimbang. Rahsia hati akan kujaga....
Kata Bibir : Itulah yang sebaiknya...(sambil mengukir senyuman)
Kata Mata : Tapi, aku juga sudah tidak tahan! Tak tertanggung lagi menyimpan bebanan ini. Izinkanlah aku luahkan ia (air mata).
Kata Akal : Jangan mata! Jangan titiskan ia... kau juga perlu kuat! Jangan terlalu mudah menitiskan 'air' mu itu...ia sangat berharga mata...

Namun, mata tidak mampu lagi menahannya, bibir cuba memujuk, tetapi desakan hati lebih kuat... hati dan jiwa bersatu memberontak, mengalahkan akal yang cuba berfikir rasional,...bibir turut menjadi goyah walaupun cuba mengentalkan diri....akhirnya, mata berjaya menumpahkan air yang selama ini dikandung penuh tabah...

Kata Hati : Ahhhh...sekarang aku sudah lega...
Kata Akal : Oh, hati. tidak fikirkah kau, sekarang aku pula yang merana...
Kata Hati : Mengapa pula?

Kata Akal : Aku tidak tahu bagaimana caranya untuk aku melupakan semua yang menyebabkan kau bersedih...aku tidak pandai memujuk-mu wahai hati.

Kata Hati : Tidak mengapa, akal. Aku sudah lega kerana berjaya melepaskan keluhanku. Jangan kau bimbang untuk memujukku. Sekarang, Kau hanya perlu mengikut kata-ku.


Kata Akal : Apakah katamu?
Kata Hati : Bergembiralah! Jangan difikirkan lagi perkara yang menyedihkan itu...Fikirkan setiap perkara yang menggembirakan aku...hanya itu yang perlu kau lakukan sekarang.
Kata Akal : Baiklah, aku akan cuba memanjakanmu hati...sekarang apa yang kamu mahu, wahai hati?
Kata Hati : Aku mahu Hepy! Aku mahu enjoy! Pasang lagu kuat-kuat dan hiburkanlah aku!
Kata Akal : Baiklah!

Akal mengarahkan tangan agar memasang lagu yang menghiburkan hati, sedang mata kembali ceria dan bibir mula menguntumkan senyuman yang cukup berharga dan tiada lagi kepura-puraan!
"...Setenang air di muara, jangan disangka tiada buaya...
...Semanis senyuman di bibir, jangan diduga tiada getir..."




...time kasih sudi bace..awk komen,sy suke..^__^..